Widget Recent Post No.

Χάνω βασίλισσες και γίνονται ορφανά πολλά μελίσσια; Όλα γίνονται εντελώς ξαφνικά. Τι συμβαίνει;



Καλησπέρα συνάδελφοι. Ένα πολύ περίεργο φαινόμενο συμβαίνει στα μελίσσια μου τον τελευταίο μήνα. Φέτος έφτιαξα πολλές παραφυάδες και από 13 μελίσσια τα έκανα 47. Όλα αυτά έγιναν την Άνοιξη μέχρι τον Ιούνιο. Ωστόσο τώρα μέσα στο μήνα έχω τρομερές απώλειες στο μελισσοκομείο μου. Στην αρχή μόλις έχασα 2 μελίσσια δεν ανησύχησα, αλλά μόλις βλέπω το φαινόμενο να μεγαλώνει, αρχίζω να ανησυχώ για τα υπόλοιπα. Όλα τα μελίσσια έχουν σαν πρώτο δείγμα την απώλεια πλυθησμού, και πολύ λίγο γόνο. Σαν οι βασίλισσες να μειώνουν την γέννα τους, και μετά εξαφανίζονται. Συνάδελφοι απο τι μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Όλα τα μελίσσια είναι καλοταϊσμένα, έχουν πολλές γύρες και μελάκια, και έχουν παρθεί και μέτρα θερμομόνωσης - σφίξιμο - αερισμός.. Όσον αφορά τη βαρρόα έγινε καταπολέμηση σε όσα μελίσσια είχαν βαριά προσβολή, και τα υπόλοιπα τα άφησα για το Δεκέμβρη.

Κάποιος θα πει ότι μπορεί τα μελίσσια μου να μην είχαν καλές βασίλισσες, αλλά οφείλω να ομολογήσω πως οι βασίλισσες αυτές πριν λίγο καιρό ήταν πολύ καλές. Μάλιστα ένα μελίσσι ήταν διώροφο, και είχε πολύ πλυθησμό, την Άνοιξη, πήγε στον έλατο έβγαλε και μέλι. Και τώρα έμεινε 1 πλαίσιο με το ζόρι, και η βασίλισσα χάθηκε. Για πείτε μου τι συμβαίνει;

Απάντηση...
Φίλε μου ξέρεις τι έπαθαν τα μελίσσια και χάθηκαν; Βαρρόα - Νοζεμίαση. Το "αχτύπητο" δίδυμο που οδηγεί τα μελίσσια στη κατάρευση. Η βαρρόα έχει το ρόλο της αποδυνάμωσης της άμυνας του μελισσιού, και του ανοσοποιητικού, και η νοζεμίαση δίνει το τελειωτικό χτύπημα. Είχα μιλήσει παλαιότερα με μεγάλο καθηγητή και ερευνητή μελισσοκομίας και μου είχε πεί ότι η νοζεμίαση είναι ο κύριος εχθρός της μέλισσας πλέον, και οδηγεί τα μελίσσια στη κατάρευση της αποικίας, και την ξαφνική απώλεια της βασίλισσας. Σύμφωνα με όσα λές, μάλλον για νοζεμίαση μου μυρίζει.

Οι περισσότεροι μελισσοκόμοι αυτή τη περίοδο εφαρμόζουν προληπτική μέθοδο κατά της νοζεμίαση με σιρόπι θυμόλης, και για τη βαρρόα βάζουν ταινίες. Όσον αφορά τη νοζεμίαση εδώ δίνονται αναλυτικά οδηγίες...
Η Νοζεμίαση και η θεραπεία της : Αναλυτικά οδηγίες για υγιή και δυνατά μελίσσια

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια