Widget Recent Post No.

'Εγιναν αρρενοτόκες οι παραφυάδες μου



~ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΩΝ~

Eίμαι νέος μελισσοκόμος και σας διαβάζω σχεδόν καθημερινά. Είμαι κύπριος από λεμεσό και έχω γύρο στα 20 "μελισσια". Θα ήθελα να σας ρωτήσω μιας και προφανώς θα είστε πιο έμπειροι από εμένα για κάποιο πρόβλημα που αντιμετώπισα.

Φέτος τον απρίλιο έκοψα από 2 εικοσαριά "μελίσσια" παραφυάδες με την μέθοδο τις βεντάλιας. Έκοψα 3 παραφυάδες από το κάθε ένα και έγιναν συνολικά 8 με τις μάνες. Δυστυχώς εδώ στην κύπρο με την κυπριακή melissa (apis "μελιφερα" κύπρια) η σμηνουργίες φτάνουν σε άλλο επίπεδο με αποτέλεσμα κάποιες παραφυάδες να "σμηνουργήσουν" και αυτές μετά που σφράγισαν βασιλικά κελιά.

Τελοσπάντων το αποτέλεσμα ήταν τρεις από τις παραφυάδες να μείνουν ορφανές και στην συνέχεια να γίνουν "αρρενοτοκες". Η ερώτηση μου είναι: αν μπορώ να τινάξω τα "μελίσσια" σε κάποια απόσταση και στην θέση τους να τοποθετήσω αλλα "μελισσια" με γονιμοποιημένες μάνες που λειτουργούν κανονικά, θα έχω κάποιο πρόβλημα η θα είναι οκ;

Σας ευχάριστο εκ τον πρότερων.

Απάντηση από τον συνάδελφο Γιώργο...
Πάρε τα πλαίσια του αρρενοτόκου και τίναξε τα 50 μέτρα μακριά από το μελισσοκομείο .στη κυψέλη αφήνουμε ένα κενό και τη στρέφουμε 45°.οι μέλισσες θα απορροφηθούν από τα παρακείμενα και στην επόμενη επιθεώρηση θα πάρεις την εν λόγω κυψέλη καθαρή



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια