Widget Recent Post No.

Πως θα πουλήσω περισσότερο μέλι: Μερικές τεχνικές που πιάνουν πάντα...


Μια πολύ χρήσιμη ανάρτηση απο την Ορεινή Μέλισσα
Και φτάνει η στιγμή που ο μελισσοκόμος γεμίζει τα βαρέλια του με μέλι, και φτάνει η στιγμή μιας μεγάλης απόφασης. Πως μπορώ να διαθέσω αυτό το μέλι, έτσι ώστε να επιφέρει μεγαλύτερα κέρδη; Μα φυσικά η απάντηση είναι πουλώντας το στη λιανική, δίνοντας το σε πελάτες και ανθρώπους που λατρεύουν το μέλι. Και πόση ποσότητα μπορεί να δωθεί με αυτό το τρόπο; Σύμφωνα με τις μετρήσεις επαγγελματιών μελισσοκόμων, το maximum που μπορεί να πουλήσει ένας μελισσοκόμος μόνος του, είναι ένας τόνος περίπου. Και για να πουληθεί ένας τόνος, ο μελισσοκόμος πρέπει να έχει πάρα πολλές γνωριμίες, πολλούς κύκλους, και φανατικούς πελάτες που δεν αγοράζουν απλώς ένα κιλό μέλι, αλλά παίρνουν για όλο το χρόνο πχ 10,20 κιλά με τη μία.

Συνήθως οι πελάτες που αγοράζουν τόσο μεγάλες ποσότητες στη λιανική, και δίνουν μια σημαντική ανάσα ρευστότητας στο μελισσοκόμο, είναι οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας, οι νοικοκυρές, και πολύ σπάνια οι νέες ηλικιές. Επίσης τυχών γνωριμίες, με ανθρώπους που είναι σε καλή χρηματική κατάσταση, παίρνουν συνήθως πολλά κιλά μέλι. Μια άλλη καλή πηγή εισοδήματος είναι στο χωριό, εκεί που ο μελισσοκόμος γνωρίζει και έχει επαφές με όλο το κόσμο. Στη περίπτωση που είναι και ο "μελισσοκόμος" του χωριού, έχει περιθώρια να πουλήσει πολύ μέλι, ειδικά αν ξέρει τι ακριβώς ζητάνε οι πελάτες. Στο δικό μου το χωριό για παράδειγμα λατρεύουν το ελατίσιο μέλι.

Ένα βασικό λάθος που βλέπω να γίνεται πάμπολλες φορές απο μελισσοκόμους, είναι να λένε πράγματα τελείως αντιεπαγγελματικά που τους κάνουν να χάνουν συνεχώς πελάτες. Έχω ακούσει άπειρες φορές μελισσοκόμους να κάθονται να εξηγούν στον κόσμο, πότε ταίζουν ζάχαρη τα μελίσσια, πόσο τα ταίζουν, με τι τα ταίζουν και ένα κάρο άλλα πράγματα. Μα βρε παιδιά, δεν υπάρχει κάτι χειρότερο που μπορείτε να κάνετε στο προιόν σας. Ο πελάτης δεν πρέπει να ακούσει τη λέξη ζάχαρη! Είναι λέξη απαγορευμένη στο λεξιλόγιο! Αυτό που νοιάζει τον πελάτη είναι να πάρει στα χέρια του ένα πεντακάθαρο προιόν, το πως το πέτυχε αυτό ο μελισσοκόμος είναι αλλονού παπά ευαγγέλιο.

Άλλο τραγικό λάθος που έχω πει και άλλη φορά, είναι οι κατηγόριες στους συναδέλφους. Έχω ακούσει επίσης μελισσοκόμους να λένε, "αα αυτός βάζει ζάχαρη". Η και το αντίστροφο, ο πελάτης να κατηγορεί ένα άλλο μελισσοκόμο επειδή το μέλι ζαχάρωσε ή επειδή ήταν πολύ ρευστό, και αντί ο μελισσοκόμος να πέι μερικές αλήθειες και να υποστηρίξει το συνάδελφό  του τον κατηγορεί και αυτός, δίχως να προσπαθήσει να κρατήσει μια ουδέτερη στάση, λέγοντας απλώς την αλήθεια. Πχ στην περίπτωση της κρυστάλωσης ότι είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό, η στην περίπτωση της ρευστότητας ότι εξαρτάται πλήρως απο την ανθοφορία.

Ο πελάτης ενδιαφέρεται πολύ να μάθει τον τρόπο που παράχθηκε το μέλι. Να μάθει πόσο αγνό ήταν το περιβάλλον, πόσο μεγάλο το δάδος, ότι τρυγήθηκε με το πιο αγνό - παραδοσιακό τρόπο, χωρίς θέρμανση επεξεργασία κλπ όπως δίνεται από την μητέρα φύση.

Ο μελισσοκόμος για να μπορέσει να πουλήσει περισσότερο μέλι, πρέπει να πιστεύει με όλο του το είναι για το προιόν που έχει στα χέρια του. Πρέπει να μπορεί να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο πελάτο, ότι το μέλι που έχει βγάλει είναι το καλύτερο και πιο νόστιμο μέλι, λόγω της πλούσιας χλωρίδας της περιοχής. Όλοι άλλωστε λατρεύουμε το μέλι της περιοχής μας, και το ίδιο ισχύει και για το κόσμο. Μπορούμε να ανεβάσουμε το προίον μας, χωρίς να χρειάζεται να θίξουμε κανένα μελισσοκόμο, και κανένα μέλι. Να το ξέρετε πάντα αυτό. Δεν χρειάζεται να χαμηλώσουμε τον διπλανό μας για να βγούμε απο πάνω, μπορούμε απλώς να ξεχωρίσουμε, με σκληρή δουλειά, και πραγματική αγάπη γι αυτό που κάνουμε!

Οι πελάτες πάντα θέλουν να ακούνε το μελισσοκόμο να λέει ότι φέτος "Δεν είχε παραγωγή". Η να ακούνε ότι ήταν "ελάχιστη η παραγωγή" κλπ. Ο πελάτης πάντα εκτιμάει περισσότερο όταν είναι λιγοστή η παραγωγή, και μέσα στο μυαλό του κατα βάθος σκέφτεται το εξής: Για να μην είχε παραγωγή φέτος σημαίνει ότι δεν βάζει ζάχαρη, και ότι αυτός ο μελισσοκόμος έχει καλό μέλι".  Με τον ένα η τον άλλο τρόπο αυτή η μέθοδος είναι πολύ αποτελεσματική, αρκεί φυσικά να είναι αλήθεια. Δεν είναι λίγες οι φορές άλλωστε που μένουμε απο μέλι και δεν έχουμε να δώσουμε. Σε μια τέτοια περίπτωση μην αγοράζετε από αλλού μέλι, διότι αν δεν αρέσει στο πελάτη δεν θα ξανά πάρει μέλι, το πιθανότερο.

Επίσης πρέπει να ξέρετε, ότι όταν έχετε καλό μέλι, και παλεύετε για το προιόν σας να είναι όσο πιο ποιοτικό γίνετε, οι πελάτες το εκτιμάνε, και ο ένας φέρνει τον άλλον. Μπορεί δηλαδή να πουλήσετε μέλι σε ένα πελάτη, και αυτός να δώσει το τηλέφωνο και σε συγγενείς φίλους και ξαφνικά να αυξηθούν κατακόρυφα οι πωλήσεις. Πρώτιστο ρόλο γι αυτό παίζει η ποιότητα του μελιού, και ο τρόπος που το προωθεί ο μελισσοκόμος, τι λέει για το προιόν του, και πόσο πιστεύει γι αυτό. Αυτά για σήμερα και καλές πωλήσεις στα μέλια σας!

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

Για οποιαδήποτε ερώτηση πάνω στις αναρτήσεις μας , αφήστε ένα σχόλιο και εμείς με χαρά θα σας απαντήσουμε. Ορεινή Μέλισσα! Καλώς Ήρθατε!