Widget Recent Post No.

Πήγα στα μελίσσια και μου κίνησε τη περιέργεια αυτό που είδα: Έχεις ξανά δει κάτι τέτοιο;



Καλησπέρα, χθες το μεσημέρι επισκέφθηκα το μελισσοκομείο χαζεύοντας τις μέλισσες απ έξω. Απο τις 10 κυψέλες είδα κάτι παράξενο και σου στέλνω μία φωτογραφία που μου κίνησε την περιέργεια. Τα τρύγησα το δεκαπεντάυγουστο, και έβαλα σε όλα απο 2 κιλά βανίλια, αλλά και γυρεοπιτα από 100- 300γραμμαρια. Επίσης εδώ και 10 μέρες βλέπω πεθαμένο πλυθησμό έξω από τις κυψέλες. Έστειλα δείγμα στο ΑΠΘ και μου απάντησαν δεν έχω νοζεμιαση ούτε βαρροα! Έχεις ξανά δεί κάτι τέτοιο; Μπορεί να μου πεις την άποψη σου. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Σπύρος από Αθήνα



Απάντηση...
Καλησπέρα. Όσον αφορά την φωτογραφία, δεν είναι κάτι παράξενο, οι μελισσοκόμοι συχνά βλέπουνε τέτοια στην είσοδο. Μερικές υποθέσεις είναι να κουλουριάζουν κάποιο εχθρό ο οποίος τις ενόχλησε, και αυτή τη μπάλα συνήθως την βρίσκουμε κάτω στο έδαφος, άλλη υπόθεση είναι να υπάρχει φρεσκογονιμοποιημένη βασίλισσα και οι μέλισσες να την αποδέχονται, μπορεί να συμβεί λόγω της ζέστης, αλλά και επειδή έτσι τους άρεσε εκείνη τη στιγμή. Για εμένα προσωπικά αυτό που δείχνεις στην είσοδο δεν είναι κάτι παράξενο. Θα άνοιγα κανονικά το καπάκι, και αν είχε φρέσκο γόνο (αυγό ημέρας) και δεν έβλεπα κάποιο κακό σημάδι (πχ βούισμα) δεν θα ανησυχούσα καθόλου.

Όσον αφορά τις μέλισσες που πεθαίνουν υπάρχουν δύο ενδεχόμενα. Το πρώτο και το πιο πιθανό είναι οι γερασμένες μέλισσες να πεθαίνουν, και να αντικαθίστανται απο τις καινούργιες, συμβαίνει αυτή την εποχή, και λόγω των βροχών οι μέλισσες τις πετάνε έξω απο την είσοδο και γι αυτό φαίνονται πολλές. Ενώ ουσιαστικά είναι πολύ λίγες για το σύνολο του πλυθησμού τους αν το σκεφτείς. Το άλλο ενδεχόμενο είναι κάτι να τις πείραξε, όπως πχ κάποιο ράντισμα αλλά αυτή την εποχή είναι πολύ σπάνιο.

Η συμβουλή μου είναι να μην ανησυχείς καθόλου. Συνέχησε να περιποιήσε τα μελισσάκια σου, να τα ταίζεις, να φροντίζεις να κάνουν γόνους διότι τώρα είναι πολύ σημαντική η περίοδος για το ξεχειμώνιασμα!

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια