Widget Recent Post No.

Χάνονται βασίλισσες. Τι συμβαίνει;



Περσινή βασίλισσα, με ικανοποιητική γέννα (συμπαγής γόνος αρκετών πλαισίων) εξαφανίστηκε και το μελίσσι έβγαλε κελιά αντικατάστασης. Είμαι σίγουρος ότι δεν προκάλεσα φθορά στη Βασίλισσα, τι μπορεί να συμβαίνει άραγε; Πρόλαβα και έκοψα παραφυάδες. Έχω στεναχωρηθεί πολύ. Τι συμβαίνει;


Απάντηση...
Φίλε μου, το μελίσσι, όπως και η βασίλισσα είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Και κάθε ζωντανός ορφανισμός, μπορεί για βιολογικούς λόγους, ίωση μικρόβιο (η για χίλιους δύο λόγους) να χάσει τη ζωή του. Μου έχει συμβεί πολλές φορές να έχω χαμένες βασίλισσες με αυτό το τρόπο! Τις περισσότερες φορές που έχει συμβεί κάτι τέτοιο, οφείλετε σε λανθασμένους χειρισμούς. Πχ όταν τινάζουμε πλαίσια όπου να ναι και όπως να ναι, όταν χύνονται σιρόπια η λιώνουν τροφές στο μελίσσι, ή όταν γίνεται μεταφορά, η με αποτομή αλλαγή του καιρού, με απότομες και βιαστικές κινήσεις στην επιθεώρηση, και πολλά άλλα που μπορούν να συμβούν στο καθένα, και ειδικά στο νέο μελισσοκόμο.
Το χειμώνα όπως και τις εποχές με έντονη κακοκαιρία, έχουμε τη νοζεμίαση η οποία ασθένεια σύμφωνα με νέες έρευνες μπορεί να σκοτώσει τη βασίλισσα του μελισσιού με τον πιο ύπουλο και αθόρυβο τρόπο. Όμως δεν χάνονται έτσι παράξενα οι βασίλισσες μόνο το χειμώνα, αλλά και την Άνοιξη που δεν υπάρχει νοζεμίαση.

Γενικά έχω δει, ότι όταν τα μελίσσια αρχίζουν να ανεβάζουν ρυθμούς γέννας, μερικές βασίλισσες, πολύ λίγες κάθε χρόνο κλατάρουν. Φυσικά αν είναι 1-2 στις 50 αυτό δεν είναι πρόβλημα. Πάντα μερικά μελίσσια θα έχουν πρόβλημα. Απλώς ο οργανισμός όταν ζορίζεται παραπάνω απο αυτό που αντέχει και υπάρχουν αυτά τα ανεπιθύμητα αποτελέσματα.

Πρίν μικρό χρονικό διάστημα, είχα και εγώ δύο παράξενες περιπτώσεις σε μελίσσια μου. Η 1η περίπτωση ήταν ένα μελισσάκι με πολύ καλή βασίλισσα, που λόγω λάθους μου χάθηκε. Αμέσως κατάλαβα το λάθος μου, και έψαχνα να βρώ τη βασίλισσα, όμως όλη η προσπάθεια ήταν μάταιη. Το μελίσσι την επόμενη ημέρα είχε βασιλικά κελιά, και σήμερα έχει μια πενέμορφη και χοντρούλα βασίλισσα η οποία γεννά καλύτερα και απο την προηγούμενη! Η 2η περίπτωση ήταν ένα μελισσάκι με μια κακή βασίλισσα, η οποία όσο και αν προσπαθούσα δεν έπαιρνε μπρός. Ο γόνος ήταν όσο το μικρό μας δαχτυλάκι. Έτσι και εγώ το διέλυσα αυτό το μελίσσι, δεν αξίζει να παλεύουμε με μελίσσια σπαταλόντας ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ δυνάμεις απο τα δυνατά μας...

Δημοσίευση σχολίου

1 Σχόλια

Για οποιαδήποτε ερώτηση πάνω στις αναρτήσεις μας , αφήστε ένα σχόλιο και εμείς με χαρά θα σας απαντήσουμε. Ορεινή Μέλισσα! Καλώς Ήρθατε!